Slaaptraining volwassenen

Volg een slaaptraining voor volwassenen bij Layur Praktijk. Slapen, we doen het een groot gedeelte van ons leven en we hebben dit nodig om ons lekker te blijven voelen. Voor veel mensen is het niet zo vanzelfsprekend om lekker te slapen. Je kunt de slaap niet vatten of je wordt wakker midden in de nacht en kan niet meer in slaap komen. Het resultaat is dat je vermoeid raakt en wanneer dit lang aanhoudt heeft het een slechte invloed op je concentratie en je welbevinden.

Waarom een slaaptraining voor volwassen volgen? 

Het goede nieuws is dat je slapen opnieuw kunt leren. Door gerichte oefeningen, het in balans brengen van je lichaam en geest, lukt het om weer een zorgeloze nacht te krijgen. Een slaaptraining voor volwassenen is dus heel leerzaam en goed voor je lichaam en geest.

Waarom een combinatie van reguliere slaaptraining en ayurveda?

De oefeningen die je meekrijgt helpen je om op een andere manier te gaan denken, waardoor je gedachteprocessen je niet langer belemmeren. Maar wanneer je langdurig te kort aan slaap hebt zul je merken dat je ook lichamelijk meer gespannen gaat raken. Ayurveda gaat ervan uit dat ons eigen welbevinden niet los gezien kan worden van onze familie, werk, sociale omgeving en maatschappij. Ayurveda gaat voor een diep geintergreerd welbevinden. Dit betekent dat wanneer je zicht krijgt op wie jij bent als persoon en weet wat er bij je past op verschillende leefgebieden je ook zelf in staat bent om de balans goed te houden. Hier zit de kracht van een gecombineerde aanpak!

Slaaptraining 1: kennismaking en uitleg over slaap en de verschillende slaapfases
Uitleg over slaaphygiëne en uitreiking slaapdagboek en uitleg hierover.
Start eerste oefening om beter te gaan slapen.
Uitleg over ayurveda en de drie types vata, pitta en kapha.
Je krijgt zicht op wat voor type jij bent.

Slaaptraining 2: Bespreken huiswerkopdracht en slaapdagboek
Bespreken van leefritme. Balans tussen activiteiten en rust momenten.
Ayurveda en leefritme. Waar laad jij van op? En wat kost jou energie?
Huiswerkopdracht mee, ontspanningsoefeningen.

Slaaptraining 3: Bespreken huiswerkopdracht en slaapdagboek
Slaapmedicatie en wat zijn goede alternatieven hiervoor?
Wat voor invloed heeft voeding op een goede slaap?
Voedingsadviezen toegespits op jou als persoon.
Welke kruiden kun je nemen om beter te gaan slapen.

Slaaptraining 4: Bespreken huiswerk opdracht en slaapdagboek
Welke overtuigingen heb jij over het slapen?
Hoe werkt de geest en wat kun je doen om deze te beïnvloeden?
Uitleg over het belang van een goede ademhaling. Je krijgt ademhalingsoefeningen mee.

Slaaptraining 5: Bespreken huiswerk en slaapdagboek
Introductie slaapoefening 2 om slaap te herstellen.
Terugval preventieplan maken.
Leren herkennen van signalen.

Slaaptraining 6: Bespreken huiswerk en slaapdagboek
Terugvalpreventieplan bespreken.

Overige informatie slaaptraining voor volwassenen

De training duurt in totaal 6 weken.  
Voorafgaand aan de training vind een intake plaats.
Indien nodig kunnen oliebehandelingen( abhyanga/ shirodhara) worden geadviseerd.

Kosten: voor de gehele training inclusief intake en syllabus €350.
Oliebehandelingen zijn niet bij de prijs inbegrepen. 

Deze training kan vergoedt worden via de zorgverzekeraar in het aanvullende pakket.