Gezond met Ayurveda

Wat kun je zelf doen om gezond te blijven?

Onder het motto ‘Voorkomen is beter dan genezen’ geeft Layur drie avonden waarin de eeuwenoude filosofie van de Ayurveda op praktische wijze wordt vertaald naar uw dagelijkse leven. Hoe kun je Ayurveda integreren in je persoonlijke leven, zonder je leven drastisch te moeten veranderen? Die vraag staat centraal in deze cursus, die uit 3 avonden bestaat. We gaan in deze training dieper in op wat het betekent om volgens je ayurvedische lichaamstype te leven en welke  voeding en leefstijl hierbij past. 

Voor wie

Voor iedereen die op een positieve manier aan zijn gezondheid wil werken, waarbij het krijgen van zelfinzicht voorop staat.

Wanneer

3 dinsdagavonden: 5 en 19 september en 3 oktober van 19.30 tot 21.30
Kosten: €120,- 

Opbouw van de training

Vooraf aan de deze training maken we een afspraak om via polsdiagnostiek je basisconstitutie vast te stellen. 

Avond 1:
Uitleg over hoe Ayurveda aankijkt tegen gezondheid en ziekte en hoe je bij jezelf een disbalans kunt herkennen, waarbij er veel aandacht wordt besteed aan de drie types binnen de ayurveda vata, pitta en kapha. Door praktische voorbeelden wordt duidelijk hoe je de drie types bij jezelf kunt herkennen. 

Avond 2:
Voeding speelt een belangrijke rol om jezelf in balans te houden. De basis van een goede gezondheid ligt bij een goed werkende spijsvertering.  Tijdens deze avond krijg je tips hoe je je  spijsvertering positief kunt beïnvloeden. Welke voeding past het beste bij je? Annette van de Zwaluw van het kruidenpalet zal deze avond aanwezig zijn om de werking van diverse kruiden te bespreken en hoe je deze kunt toepassen in je eigen gerechten. Na deze avond weet je wat voor jou een passend voedingspatroon is en kun je hier thuis weer verder mee. 

Avond 3:
Wat voor een leefstijl past het beste bij je? Welke gewoontes en gebruiken heb jij en kloppen deze wel met wie je bent? Je krijgt uitleg hoe Ayurveda aankijkt tegen een passend leefritme, beschreven voor de drie types vata, pitta en kapha. Je gaat praktisch aan de slag om je leefritme te bekijken en eventuele veranderingen hierin aan te brengen.